WSiP – Warsztaty produktowe umożliwiające zaprojektowanie systemu dla wydawnictwa
Case Study

Kompleksowe warsztaty produktowe dla WSiP

WSiP (Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne) to kultowe polskie wydawnictwo edukacyjne założone w 1945 w Warszawie. Jako doświadczony wydawca, WSiP ma już na swoim koncie miliony wydrukowanych podręczników do szkół ogólnokształcących i zawodowych oraz jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych wydawnictw edukacyjnych w Polsce.
W ramach współpracy przeprowadziliśmy kompleksowe warsztaty produktowe dla klienta, a następnie na podstawie zgromadzonych wniosków rozpoczęliśmy tworzenie dedykowanego systemu.
desktop-wsip-main
mobile-wsip-main
Metody
Faza odkrywania
Event Storming
Szkicowanie widoków
Metody
Faza odkrywania
Event Storming
Szkicowanie widoków
Zmapowanie kluczowych procesów w aplikacji i stworzenie nowej wersji systemu

Klientowi zależało na stworzeniu nowego systemu na bazie istniejącego narzędzia, które nie było wystarczająco wydajne i przy wzmożonym ruchu pod koniec okresów rozliczeniowych nie spełniało swojej funkcji. System o roboczej nazwie nakładka na Hubspota służy pozyskiwaniu, przechowywaniu i przetwarzaniu danych z ankiet od nauczycieli gromadzonych przez konsultatów edukacyjnych oraz pracowników telecentrum.

Udoskonalenia i rozwój funkcjonalności nowego systemu miały zdecydowanie ułatwić pracę użytkownikom. Celem było dostosowanie nowej wersji aplikacji do urządzeń przenośnych, takich jak laptopy i tablety, dzięki czemu proces ankietowania miał stać się przyjemniejszy oraz dużo bardziej wydajny, a dostęp do informacji – zdecydowanie łatwiejszy. Kluczowa była również możliwość bieżącego dodawania danych do systemu.

Aby móc stworzyć wydajne oprogramowanie w pełni odpowiadające potrzebom użytkowników, klient potrzebował kompleksowej analizy grupy docelowej, zmapowania kluczowych procesów w aplikacji i zweryfikowania zgromadzonych materiałów.

Nasze rozwiązanie

Jak pomogliśmy klientowi osiągnąć cele biznesowe?

Zaproponowaliśmy klientowi udział w warsztatach produktowych, które adresowały aktualne wyzwania i problemy. Klientowi zależało na możliwość konsultacji pomysłu ze specjalistami, a także świeżym spojrzeniu na zgromadzone materiały i ich analizie.

Na warsztatach skoncentrowaliśmy się na dogłębnym zrozumieniu jego potrzeb, przeanalizowaniu działania aplikacji oraz zgromadzeniu informacji umożliwiających szybkie rozpoczęcie procesu tworzenia systemu. W ramach sesji bardzo szeroko omówiliśmy wszystkie aspekty związane z tworzeniem aplikacji i dopasowaniem jej do grupy docelowej korzystając z profesjonalnych technik.

Warsztaty umożliwiły wymianę spostrzeżeń pomiędzy pracownikami z różnych działów i spojrzenie na produkt z szerszej perspektywy. Zmapowaliśmy wszystkie najważniejsze procesy w aplikacji za pomocą metody Event Storming. Rozrysowanie procesów pomogło zrozumieć, które funkcjonalności są kluczowe, jakich brakuje, a także umożliwiło wskazanie niezbędnych integracji w systemie. Po sesjach dostarczyliśmy komplet materiałów, w tym bardzo kompleksową analizę przedwdrożeniową, co pozwoliły na szybki i bezproblemowy start developmentu.

hero_img
wsip-left-mobile
wsip-right-mobile

Materiały dla klienta

wsip-event-storming-desktop
wsip-event-storming-mobile
quote-2
Warsztaty produktowe zorganizowane przez Blurify pomogły nam lepiej zdefiniować ostateczną wizję projektu.
Zespół dobrze przygotował się do spotkania i wniósł wiele wartości biznesowych dla nas. Ponadto, określiliśmy zakres naszych oczekiwań i zmapowaliśmy kluczowe procesy w aplikacji, które zostaną przełożone na rzeczywiste funkcjonalności.
Rafał_Sułkowski
Rafał Sulkowski
Director of Projects and Business Systems, WSiP
Zakres pracy

Kluczowe rezultaty warsztatów

01
Zmapowanie najważniejszych procesów w aplikacji
Wykorzystując profesjonalną metodę Event Storming, stworzyliśmy dla klienta wizualizację procesów na wirtualnej tablicy Miro.
02
Identyfikacja praktycznych potrzeb grupy docelowej
Za pomocą techniki Value Proposition Canvas i pogłębionego wywiadu z klientem wyróżniliśmy cechy systemu, które odpowiedzą potrzebom użytkowników, przykładowo dostępność z poziomu tabletów i innych urządzeń.
03
Kompleksowa analiza przedwdrożeniowa na podstawie dokumentów z warsztatów
Stworzyliśmy obszerny dokument zawierający niezbędne informacje do późniejszych prac nad systemem, w tym: spis funkcjonalności, rejestr ryzyk, analizę SWOT, dokładną estymację kosztów, a także harmonogram prac w Jira (przewidziany czas na dostarczenie danej funkcjonalności).
04
User Journey Diagram
To ścieżka użytkownika dla najważniejszych procesów ankietowych, dzięki czemu klient mógł zobaczyć, jak użytkownik porusza się po aplikacji.
Weź udział w warsztatach produktowych dostosowanych do Twoich potrzeb