WSiP – warsztaty produktowe umożliwiające zaprojektowanie systemu dla wydawnictwa

Case study
Kompleksowe warsztaty produktowe dla WSiP
WSiP (Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne) to kultowe polskie wydawnictwo edukacyjne założone w 1945 w Warszawie. Jako doświadczony wydawca, WSiP ma już na swoim koncie miliony wydrukowanych podręczników do szkół ogólnokształcących i zawodowych oraz jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych wydawnictw edukacyjnych w Polsce.
W ramach współpracy przeprowadziliśmy kompleksowe warsztaty produktowe dla klienta, a następnie na podstawie zgromadzonych wniosków rozpoczęliśmy tworzenie dedykowanego systemu.

Wyzwanie
Zmapowanie kluczowych procesów w aplikacji i stworzenie nowej wersji systemu
Klientowi zależało na stworzeniu nowego systemu na bazie istniejącego narzędzia, które nie było wystarczająco wydajne i przy wzmożonym ruchu pod koniec okresów rozliczeniowych nie spełniało swojej funkcji. System o roboczej nazwie nakładka na Hubspota służy pozyskiwaniu, przechowywaniu i przetwarzaniu danych z ankiet od nauczycieli gromadzonych przez konsultatów edukacyjnych oraz pracowników telecentrum.
Udoskonalenia i rozwój funkcjonalności nowego systemu miały zdecydowanie ułatwić pracę użytkownikom. Celem było dostosowanie nowej wersji aplikacji do urządzeń przenośnych, takich jak laptopy i tablety, dzięki czemu proces ankietowania miał stać się przyjemniejszy oraz dużo bardziej wydajny, a dostęp do informacji – zdecydowanie łatwiejszy. Kluczowa była również możliwość bieżącego dodawania danych do systemu.
Aby móc stworzyć wydajne oprogramowanie w pełni odpowiadające potrzebom użytkowników, klient potrzebował kompleksowej analizy grupy docelowej, zmapowania kluczowych procesów w aplikacji i zweryfikowania zgromadzonych materiałów.
Nasze rozwiązanie
Jak pomogliśmy klientowi osiągnąć cele biznesowe?
EDUKACJA DOGŁĘBNA ANALIZA APLIKACJI I GRUP DOCELOWYCH
Zaproponowaliśmy klientowi udział w warsztatach produktowych, które adresowały aktualne wyzwania i problemy. Klientowi zależało na możliwość konsultacji pomysłu ze specjalistami, a także świeżym spojrzeniu na zgromadzone materiały i ich analizie.
Na warsztatach skoncentrowaliśmy się na dogłębnym zrozumieniu jego potrzeb, przeanalizowaniu działania aplikacji oraz zgromadzeniu informacji umożliwiających szybkie rozpoczęcie procesu tworzenia systemu. W ramach sesji bardzo szeroko omówiliśmy wszystkie aspekty związane z tworzeniem aplikacji i dopasowaniem jej do grupy docelowej korzystając z profesjonalnych technik.
Warsztaty umożliwiły wymianę spostrzeżeń pomiędzy pracownikami z różnych działów i spojrzenie na produkt z szerszej perspektywy. Zmapowaliśmy wszystkie najważniejsze procesy w aplikacji za pomocą metody Event Storming. Rozrysowanie procesów pomogło zrozumieć, które funkcjonalności są kluczowe, jakich brakuje, a także umożliwiło wskazanie niezbędnych integracji w systemie. Po sesjach dostarczyliśmy komplet materiałów, w tym bardzo kompleksową analizę przedwdrożeniową, co pozwoliły na szybki i bezproblemowy start developmentu.
Wnikliwa weryfikacja potrzeb grupy docelowej i cech systemu
Zrozumienie złożoności aplikacji i najważniejszych procesów w niej zachodzących
Identyfikacja potencjalnych wąskich gardeł i luk
Przygotowanie wszystkich materiałów umożliwiających start prac programistycznych

Zakres pracy
Kluczowe rezultaty warsztatów
01.
Zmapowanie najważniejszych procesów w aplikacji
Wykorzystując profesjonalną metodę Event Storming, stworzyliśmy dla klienta wizualizację procesów na wirtualnej tablicy Miro.
02.
Identyfikacja praktycznych potrzeb grupy docelowej
Za pomocą techniki Value Proposition Canvas i pogłębionego wywiadu z klientem wyróżniliśmy cechy systemu, które odpowiedzą potrzebom użytkowników, przykładowo dostępność z poziomu tabletów i innych urządzeń.
03.
Kompleksowa analiza przedwdrożeniowa na podstawie dokumentów z warsztatów
Stworzyliśmy obszerny dokument zawierający niezbędne informacje do późniejszych prac nad systemem, w tym: spis funkcjonalności, rejestr ryzyk, analizę SWOT, dokładną estymację kosztów, a także harmonogram prac w Jira (przewidziany czas na dostarczenie danej funkcjonalności).
04.
User Journey Diagram
To ścieżka użytkownika dla najważniejszych procesów ankietowych, dzięki czemu klient mógł zobaczyć, jak użytkownik porusza się po aplikacji.
Zamów warsztaty produktowe już teraz!
Zamów warsztaty produktowe już teraz!
