Aplikacja webowa dla WSiP – optymalizacja pracy konsultantów lidera rynku edukacyjnego w Polsce
Case Study

SpotApp – Aplikacja webowa dla największego wydawnictwa edukacyjnego w Polsce

SpotApp to aplikacja zbudowana dla WSiP — jednego z najważniejszych wydawnictw edukacyjnych w Polsce. Klient działa nieprzerwanie od 1945 roku i nadal się rozwija. Ma na swoim koncie miliony wydrukowanych podręczników.

W 2011 r. portal WSiP staje się rozbudowaną platformą edukacyjną dla ucznia i portalem z materiałami dla nauczyciela. Obecnie strony WSiP odwiedza średnio 1,2 mln użytkowników miesięcznie, a z jednego z serwisów firmy (Uczę.pl) pobrano już aż 12 mln materiałów edukacyjnych.

hero
hero_mobile
Technologie
PHP
React
MySQL
MongoDB
Techstack
PHP
React
MySQL
MongoDB
Stworzenie aplikacji, która ułatwia pracę konsultantów edukacyjnych

Nasz klient potrzebował narzędzia ułatwiającego pracę konsultantów edukacyjnych i pracowników Telecentrum do pozyskiwania informacji od nauczycieli za pomocą ankiet. Do tej pory każdy konsultant wykonywał tę pracę ręcznie, w formie pisemnej, a następnie wprowadzał zgromadzone informacje do systemu.

Celem nowej aplikacji webowej było odciążenie pracowników od zbędnej papierologii oraz digitalizacja procesów. Naszym priorytetem było zbudowanie profesjonalnego produktu — początkowo wersji MVP z podstawowymi funkcjami, a następnie rozwijanie aplikacji o dalsze moduły.

middle1
middle 1
middle2
middle2
Nasze rozwiązanie

Jak pomogliśmy klientowi osiągnąć cele biznesowe?

Korzystając z metodyki Scrum, stworzyliśmy aplikację webową SpotApp, której rozwój podzielony był na dwa etapy. Pierwszy z nich zakładał wdrożenie kluczowych funkcjonalności dla pracowników (MVP aplikacji) a następnie przetestowanie jej wśród odbiorców. Etap drugi obejmował stworzenie panelu administratora oraz dedykowanego modułu dla pracowników Telecentrum — Spotkania Centralne.

Aby sprostać wymaganiom projektowym, konieczne było zbudowanie stabilnego interfejsu łączącego nasze rozwiązanie z API z udostępnionym przez HubSpota. Wdrożenie tej integracji było dużym wyzwaniem, ponieważ wszystkie dane pobieramy z otoczenia Hubspota, natomiast samo API HubSpota narzucało nam pewne ograniczenia, którym na bieżąco staraliśmy się sprostać.

W celu odpowiedniego skalowania aplikacji zbudowaliśmy profesjonalne rozwiązanie umożliwiające zwielokrotnienie limitów zapytań.  Aby sprawdzić wydajność, wykonaliśmy testy weryfikujące jej niezawodność. Przeprowadzaliśmy też testy jednostkowe oraz code-review, by wyeliminować jakiekolwiek błędy.
Infrastruktura wersji deweloperskiej aplikacji została wdrożona za pośrednictwem usług chmurowych AWS, gwarantując zarówno dostępność, jak i bezpieczeństwo serwisu w trakcie procesu developmentu i testowania. Zgodnie z prośbą klienta wersja produkcyjna aplikacji została dostosowana do wdrożenia na jego prywatnych serwerach, dodatkowo chronionych przez VPN. Użycie Bitbucket Pipelines oraz Dockera pozwoliło nam na automatyzację procesu wdrożenia i integracji.
bottom
bottom
quote-2
Erik Kierr
Zakres pracy

Kluczowe funkcje

01
Moduł cyfrowych ankiet
Aplikacja umożliwia konsultantom pozyskiwanie informacji od nauczycieli za pomocą cyfrowych ankiet.
02
Integracja z HubSpot
Aplikacja łączy się z zewnętrznym API HubSpot, co pozwala na automatyczne pobieranie i synchronizację danych
03
Panel administratora
Panel administratora umożliwia intuicyjne i skuteczne zarządzanie aplikacją
04
Moduł dla pracowników Telecentrum - Spotkania Centralne
Rozwinięcie aplikacji o specjalny moduł dla pracowników Telecentrum.
05
Dodatkowa warstwa zabezpieczeń dzięki VPN
Użycie sieci VPN do zabezpieczenia dostępu do serwerów aplikacji dodatkowo chroni przed nieautoryzowanym dostępem.
06
Wdrożenie na prywatnych serwerach klienta
Wersja produkcyjna aplikacji została dostosowana do wdrożenia na prywatnych serwerach klienta, co zwiększa kontrolę nad bezpieczeństwem.
Potrzebujesz darmowej konsultacji?
Napisz do nas, a my za darmo oszacujemy Twój projekt.