TMBR – pionierska aplikacja do kompleksowego zarządzania obrotem drewna w USA

Case study
TMBR – pionierska aplikacja do kompleksowego zarządzania obrotem drewna w USA
- Big Data
- Web Apps
W ramach współpracy z klientem stworzyliśmy dwie aplikacje, które bezpośrednio się ze sobą komunikują. Pierwszą z nich jest TMBR. Aplikacja skierowana jest do właścicieli i firm zajmujących się zarządzaniem gruntami w USA. Dzięki możliwości dodawania konkretnych gruntów, rozwiązanie pozwala na szybkie obliczanie ich wartości. W aplikacji pokazywana jest także wartość giełdowa dodanych towarów.
TMBR.market, czyli druga zaprojektowana przez nas aplikacja webowa, skierowana jest do tartaków w USA. Pobiera ona oferty sprzedaży drewna z danych regionów z aplikacji TMBR. Użytkownik uzyskuje dostęp do usługi po wykupieniu subskrypcji na wybrane regiony w USA oraz na określoną liczbę użytkowników.

Wyzwanie
Przełożenie wymagań biznesowych na technologiczne i doprecyzowanie wizji na aplikację
Klientowi zależało na współpracy z partnerem, który pomoże uporządkować i dopracować wizję produktu (zarówno od strony funkcjonalnej, jak i wizualnej). Naszym zadaniem było przeanalizowanie wymagań biznesowych klienta oraz pomysłów dotyczących aplikacji. Następnie przełożyliśmy je na wymagania technologiczne oraz uporządkowaliśmy wizję. Docelowym celem klienta było stworzenie intuicyjnego systemu pozwalającego na dodawanie kluczowych dóbr, takich jak np. grunty czy różne rodzaje drewna.
Nasza praca obejmowała również stworzenie drugiej aplikacji do sprzedaży drewna, komunikującej się z TMBR. Wyzwaniem było zapewnienie stałej komunikacji pomiędzy obiema aplikacjami. W efekcie pracownicy tartaków mają dostęp do aktualnych ofert sprzedaży drewna, z interesujących ich regionów.
Co więcej, klient poszukiwał partnera do długoterminowej współpracy – w planach jest dalsza rozbudowa aplikacji, która zostanie wzbogacona o dodatkowe funkcjonalności, takie jak np. możliwość sprzedaży ziemi oraz wynajmu krótko- oraz długoterminowego. W przyszłości klient planuje również stworzenie dedykowanej aplikacji do zarządzania różnymi typami towarów (np. bawełna czy kukurydza).
Nasze rozwiązanie
Jak pomogliśmy klientowi osiągnąć cele biznesowe?
HEALTHCARE REWOLUCYJNE ROZWIĄZANIE DLA SEKTORA B2C
Aby pomóc klientowi uporządkować wizję produktu, zaproponowaliśmy udział w kompleksowych warsztatach produktowych. Dzięki nim zmapowaliśmy kluczowe procesy w aplikacji, ustaliliśmy zakres prac i user flow w aplikacji, co umożliwiło szybkie rozpoczęcie procesu tworzenia produktu. W naszej współpracy kluczową rolę odgrywało proaktywne doradztwo – klient przedstawił nam wiele pomysłów i oczekiwał sugestii, które z nich warte są zaimplementowania.
Następnie, w oparciu o wymagania biznesowe klienta, stworzyliśmy dwie skalowalne i bezpośrednio ze sobą skomunikowane aplikacje. TMBR umożliwia dodawanie określonych dóbr do listy, a także wyliczanie wartości działki (użytkownik rysuje swoją działkę na mapie i na tej podstawie wyliczana jest jej wielkość, a następnie cena za akr). W aplikacji znajduje się również pasek notowań giełdowych, dzięki czemu użytkownicy mogą na bieżąco sprawdzać wartości giełdowe dodawanych towarów. TMBR.market z kolei skierowana jest do tartaków chcących kupować drewno. W przyszłości planowana jest rozbudowa systemu o model Marketplace, który umożliwi sprzedaż, kupno i dzierżawę gruntów wraz z towarami.
Zbudowanie dwóch aplikacji - TMBR i TMBR.market - bezpośrednio ze sobą skomunikowanych
Praca nad warstwą wizualną produktu - propozycje designu UX/UI
Admin panel do zarządzania TMBR.market
Integracja z payment providerami (Stripe i PayTrace) w aplikacji TMBR.market - plany integracji z payment providers również na TMBR
Implementacja map w obu aplikacjach
Stałe doradztwo i proaktywne sugerowanie rozwiązań
Zakres pracy
Kluczowe funkcjonalności
TMBR
01.
Trackowanie wartości danego dobra (assetu)
W aplikacji dostępne są wykresy prezentujące zmianę ceny danego dobra w wybranym przedziale czasowym.
02.
Wystawianie na sprzedaż drewna
Użytkownik ma możliwość intuicyjnego dodania swoich dóbr (np. różnych typów drewna).
03.
Zarządzanie drewnem
Dzięki możliwości ciągłego sprawdzania ceny drewna, użytkownik może na tej podstawie podjąć decyzje odnośnie kolejnych inwestycji.
04.
Możliwość sprzedaży drewna
Wystawienie oferty na Timbermarketplace.
TMBR.market
01.
Możliwość dostępu do ofert sprzedaży drewna
Wybór oferty sprzedaży drewna z interesujących nas regionów.
02.
Usprawnienie organizacji pracy tartaku
Możliwość przypisywania ofert drewna do poszczególnych pracowników tartak.
03.
Wyświetlanie ofert drewna na mapie
Dzięki możliwości sprawdzania ofert drewna w różnych regionach, użytkownik może dopasować swój wybór do określonego miejsca.
04.
Dedykowany panel Admina do zarządzania TMBR.market (wraz z opcją Login As
Użytkownicy tartaku mają możliwość skontaktowania się z adminem w przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów.
Profesjonalne technologie
PHP 8.2 bazujący na Symfony 5.4/ MySQL / Doctrine / MySQL Docker/ Cloud: AWS / React.JS
Szukasz profesjonalnego software house’u?
